سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا درحلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :7
کل بازدید :54923
تعداد کل یاداشته ها : 9
103/2/6
10:34 ص

 

باسمه تعالی

حسن آباد جرقویه اصفهان (نگین کویر) میزبان بیست ودومین جشنواره ی هنر های محیطی کشور

این جشنواره باشرکت 35 نفراز هنرمندان عاشق طبیعت وبه منظورحفاظت از محیط زیست ودفاع از طبیعت بکر ایران وشناساندن هنر محیطی به کلیه ی مردم در سراسر کشور وبه خصوص مشتاقان این رشته از هنر در فروردین ماه سال 1388 در حسن آباد جرقویه علیا از توابع شهرستان اصفهان که در فاصله ی 115 کیلومتری این شهرستان قرار داردبرگزار گردید.

تهیه وتدارک این جشنواره از سوی سرکار خانم فرشته عالم شاه به عنوان مدیر اجرایی از سوی گروه وبا همکاری شهرداری وشورای اسلامی شهر حسن آباد وبا سرپرستی جناب آقای دکتر احمد نادعلیان که از اساتید برجسته ی هنر می باشند انجام گرفت وابتدادر روز چهارشنبه 26/1/1388 پس از ورود گروه به شهر وصرف صبحانه در کانون پرورشی فکری کودکان به معدن نمک که در فاصله ی 15 کیلومتری قرار داشت رفته وبه انجام کار هنری خود پرداختند. عزیزان هنرمند پس از اتمام کار در معدن نمک با اتوبوسی که از سوی شهرداری محترم شهر ورزنه آماده شده بود برای ادامه فعالیت به آن محل عزیمت نموده تا پنج شنبه را در تالاب گاوخونی به کار بپردازندبعداز آن روز جمعه 28/1/1388 مجددا به شهر حسن آباد مراجعه نمده تا اختتامیه جشنواره را در این شهر کویری برگزار کنند.

گروه پس از ورود به شهر به تپه های ماسه رفته وبه انجام کار خود پرداختند که این برنامه تا ساعت 11 صبح ادامه یافت. بعد از آن وبه پیشنهاد سرپرست گروه جناب آقای دکتر نادعلیان به یکی از برج های کبوتر خانه ی شهر که در مرکز یک مزرعه قرار داشت رفته ودر این محل نیز به مدت یک ساعت اقدام به عکاسی ، فیلم برداری و کار هنری نمودند پس از آن برای صرف نهار که از سوی شهرداری حسن آباد ترتیب داده شده بودبه یکی از مناطق تاریخی شهر به نام دژ کوه که به زبان محلی به آن دیزی کوه می گویند رفته وپس از بازدید از این محل وصرف نهار دوتن از هنر مندان باذوق گروه به نام های امید آشتیان از تهران و عارف مقدم از قزوین ماکت دژ کوه را با خاک ومحلولی که به آن نانو(محلول آبکی تقریبا به رنگ قرمز که نام علمی آن پلی لاتیس است ) می گفتند ساختند واز آن نیز فیلم برداری کردند.

میهمانان گرانقدر پس از پایان کار با یک دستگاه اتوبوس به شهر ورزنه رفته تا از آن جا به شهر های خود باز گردند. در این دو روزی که این عزیزان میهمان شهر حسن آباد بودند از میزبانی مردم بافرهنگ وهنر دوست شهر شهرداری ، شورای اسلامی شهر وکلیه ی مسئولین محلی کمال تقدیر وتشکر را داشتند.

لازم به ذکر است این گروه 35 نفری از 19 شهر واستان کشور بودند که امید است این عزیزان سفیرانی باشند در شهر ها واستان های خود که با انتشار دادن اخبار واطلاعات از شهر ما موقعیتی ایجاد گرددتا عاشقان کویر در سراسر کشور وحتی جهان بتوانند از طبیعت بکر جرقویه علیا بازدید نمایندچرا که به همراه آنان خبرنگارانی از روزنامه ی ایران (سرکار خانم حسینی از تهران) ، واصفهان امروز(سرکار خانم زهرا محمدی) وهمشهری اصفهان حضور داشتند که جای تقدیر وتشکر از آنان را دارد.

در پایان لازم است از کلیه ی عزیزانی که دراین ارتباط با گروه همکاری داشتند از جمله: شهردار محترم شهر حسن آباد جناب آقای ناصر معینی ،کلیه ی پرسنل زحمت کش شهرداری ، شورای اسلامی شهر ، آموزش وپرورش منطقه ی جرقویه علیا ، نیروی انتظامی وپاسگاه حسن آباد، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر حسن آبادوعوامل دیگر تقدیر وتشکر گردد.

 

مثل شخص هنرمند به شمعی ماند        که شب وروز برای دگران می سوز

بزم عالم شده روشن زهنرمند ولی      در چراغ تن او روغن جان می سوزد

                         هنرمند شمعی است جان فروز       همه حاصلش از هنر رنج اوست

                   بسوزد   بسازد    بکاهد روان     که تا شاد گرداند او محفل دیگران

 


88/2/2::: 12:56 ص
نظر()